بررسی کارایی گوشت کوب برقی ها
نوشته شده توسط : درسا حسینی

 

امروزه با پیشرفت تکنولوژی ، انواع لوازم خانگی بسیار زیاد و متنوعی به بازار ارائه می شوند که در این جا می خواهیم به یکی از پر کاربرد ترین  و پرفروش ترین محصولات آشپزخانه ها که همیشه  همراه یک خانم خانه دارو یا یک آشپز است اشاره کنیم . این دستگاه گوشت کوب برقی نام دارد ،ولی با توجه به اسم مختصری که دارد از کاربرد های بسیار زیادی برخوردار است ، گوشت کوب برقی ها می تواند در سرعت بخشیدن کارهای آشپزخانه به کمک آشپز بیاید و کاری کنید که آشپز با کم ترن زمان وبا کم ترین صرف انرژی بهترین غذاها را آماده کند . 

 

قدر این محصول را افرادی که شاغل هستند بیشتر از همه می دانند . برخی از افراد به دلیل نداشتن وقت کافی برای درست کردن غذا و  یا همچنین خانم های خانه دار که باید وعده های غذایی زیادی را در طول روز آماده کنند ،گوشت کوب برقی ها می تواند برای آنان بسیار کاربردی باشد  ؛ در این مطلب قصد داریم تا کارایی گوشت کوب برقی ها را بررسی کنیم .  

بررسی کاردبرد گوشت کوب برقی

عموما این دستگاه‌ها دارای نوع ساده و چند کاره هستند. نوع ساده گوشت‌کوب برقی تنها برای له و مخلوط کردن مواد غذایی پخته نظیر سیب زمینی، نخود، برنج قابل استفاده است. کاربرد گوشت کوب برقی در مدل‌های چند کاره علاوه بر مخلوط کنی به‌عنوان خردکن، هم‌زن، رنده، آسیاب، پوره کُن، رب ساز و غیره نیز قابل استفاده بوده و البته گران‌تر هستند.

استفاده از گوشت‌کوب برقی باعث آسیب کمتر به بافت غذا نسبت به مخلوط کن می‌شود و پوره با کیفیت‌تری حاصل می‌شود. از طرفی به‌علت سبک‌تر بودن و کاربری راحت‌تر آن یک وسیله دم دستی و قابل حمل بی‌نظیر است. کاربری و اجزای دستگاه‌های گوشت‌کوب برقی بسیار ساده بوده و دستگاه به‌سرعت و بدون انجام تنظیمات پیچیده آماده به‌کار می‌شود.

در آشپزخانه ایرانی غذاهایی نظیر پوره سیب زمینی، کوفته، کتلت، فلافل، گوشت کوبیده و الویه از جمله غذاهایی هستند که از گوشت‌کوب برقی بهترین پاسخ را دریافت می‌کنند.

گوشت‌کوب برقی به‌درد چه کسانی می‌خورد؟


گوشت‌کوب برقی وسیله‌ پرکاربردی است، اما لزوما به‌درد همه خانه‌ها نمی‌خورد. اگر معمولا در حجم زیاد آشپزی می‌کنید، بهتر است که از همان غذاساز یا مخلوط‌کن‌ استفاده کنید. اینها فضای بیشتری را در آشپزخانه اشغال می‌کنند، اما برای آشپزی در حجم زیاد مناسب‌ترند. این‌درحالی است که اگر گوشت‌کوب برقی را برای غذاهای کم‌حجم و مصارف خرده‌ریز مدنظر دارید، قطعا از خریدنش پشیمان نمی‌شوید. گوشت‌کوب برقی خصوصا برای پوره‌کردن غذای بچه وسیله فوق‌العاده‌ای است.

طریقه استفاده از گوشت کوب برقی


کار کردن با گوشت کوب برقی بسیار آسان است . با نگه داشتن انگشت رو دکمه آن تیغه گوشت کوب برقی شروع به چرخیدن میکند.

گوشت برقی فقط یک سرعت دارد ولی کنترل کردن آن بسیار آسان است.

برای اینکه ترکیب کردن مواد به خوبی انجام شود باید گوشت کوب برقی را حرکت دهید تا مواد ترکیب شوند.

میتوانید برای بهتر مخلوط شدن مواد ، مایعات مخصوص پخت و پز در درون ظرف بریزید.

قطعات گوشت کوب برقی

گوشت کوب برقی دارای یک بدنه که در دست بسیار راحت و یک پایه سبک و یک تیغه مقاوم و ضد زنگ می باشد. بخشی از تیغه خم و رو به بالا و بخشی دیگر خم و رو به پایین دارد. بنابراین استفاده شما می تواند از جنس های مختلفی تشکیل شده باشد که معمولا از جنس فولاد ضد زنگ است.

تمیز کردن گوشت کوب برقی بسیار آسان است و با جدا کردن قسمت پایه از بدنه به راحتی می توان این قسمت را تمیز کرد. یکی از راه های پیشنهادی این است که پایه آن را جدا کنید و در ظرفی مخلوط از آب و مواد شوینده قرار دهید و یا حتی می توان در ماشین ظرفشویی قرار داد.

یک حلقه پلاستیکی بزرگ روی گوشت کوب برقی قرار دارد که برای آویزان کردن آن استفاده می شود. که به وسیله گیره می توان آن را آویزان کرده و همیشه جلو چشم قرار داد.

بخش دیگر گوشت کوب برقی ظرفی از جنس پلاستیک یا پیرکس است که موادی که قصد مخلوط کردن آن را دارید در آن قرار میریزید و به شکل استوانه ای طراحی شده است تا از بیرون ریختن مواد هنگام هم زدن جلوگیری کند.

امروزه کاربرد ها و قابلیت های دیگری را به این دستگاه اضافه کرده اند که محبوبیت و کارایی این دستگاه را بالا میبرد و به یک مینی غذا ساز تبدیل شده است.

ارزش خرید دارد یا ندارد ؟

همانطور که میدانید و ملاحظه کردید تنوع قیمتی گوشت‌کوب برقی بسیار بالا است بنابراین برای اینکه خرید مقرون‌ به ‌صرفه‌تری داشته باشید، اول به نیاز خودتان نگاه کنید. ببینید که گوشت‌کوب برقی چقدر برای‌ تان کارایی دارد. اگر احتمال می‌دهید که این وسیله تقریبا هر روز در آشپزخانه به‌کارتان می‌آید، پس بهتر است که از بین مدل‌های پرقدرت‌تر و بادوام‌تر انتخاب کنید.

ضمنا لازم به یادآوری است که گوشت‌کوب‌های برقی بیشتر برای مواد غذایی نرم توصیه می‌شوند و اگر مصارفی همچون خردکردن یخ مدنظرتان است باید از همان مخلوط‌کن‌های روکابینی استفاده کنید. پس برای انتخاب بهترین گزینه، اول باید ببینید که گوشت‌کوب برقی را بیشتر برای چه مصارفی می‌خواهید و میزان مصرف ‌تان احتمالا چقدر خواهد بود.

ضمنا لازم به یادآوری است که گوشت‌کوب‌های برقی بیشتر برای مواد غذایی نرم توصیه می‌شوند و اگر مصارفی همچون خردکردن یخ مدنظرتان است باید از همان مخلوط‌کن‌های روکابینی استفاده کنید. پس برای انتخاب بهترین گزینه، اول باید ببینید که گوشت‌کوب برقی را بیشتر برای چه مصارفی می‌خواهید و میزان مصرف ‌تان احتمالا چقدر خواهد بود.





:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: